PASSO 3: RETIRANDO O BALANCIM, O SEGUNDO MOTOR DA REDUÇÃO E INVERTENDO AS HÉLICES. (STEP 3 REMOVING THE ROCKER, THE SECOND ENGINE OF REDUCTION AND INVERTING PROPELLERS.)

PASSO 3

RETIRANDO O BALANCIM, O SEGUNDO MOTOR DA REDUÇÃO E INVERTENDO AS HÉLICES.

(STEP 3

REMOVING THE ROCKER, THE SECOND ENGINE OF REDUCTION AND INVERTING PROPELLERS.)

Photo 1


Retirando o balancim e segunda hélice do rotor.
(Removing rocker and second rotor propeller.)

Photo 2


Sem o balancim e segunda hélice.
(Without the rocker and second propeller.)

Photo 3


Retirando a engrenagem do balancim e segunda hélice. (ela gira dentro do tubo oco onde está presa a primeira hélice.)
(Removing rocker gear and second propeller. (it rotates inside the hollow tube where the first propeller is attached.))

Photo 4


Retirada, com um agulha grossa, do motor da segunda hélice (fios preto e branco,  esse motor será aproveitado para controlar os lemes da cauda). Muito cuidado para não romper os fios! 
(Removal with a thick needle of the second propeller motor (black and white wires, this motor will be used to control the tail rudders). Be very careful not to break the wires!)

Photo 5


Retirando as pás do rotor remanescente a fim de invertê-las.
(Removing the blades from the remaining rotor in order to invert them.)

Photo 6


Posição original das pás da hélice (antes da inversão).
(Original position of propeller blades (before reversing))

Photo 7


Nova posição das pás da hélice (após a inversão).
(New position of propeller blades (after inversion).)

Photo 8


Vista final do conjunto retirado do helicóptero e que será empregado no aeromodelo.
(Final view of the set taken from the helicopter and that will be used in the model airplane.)

(Para melhorar o desempenho do aeromodelo acrescente outro motor  idêntico ao remanescente na redução (um motor de fios vermelhos e azul, que devem ser ligados em paralelo, observando a polaridade + com + e – com –  )


(Image translation from top to bottom: New engine that will be inserted in reduction Motor withdrawn from reduction, which will be used as servo on rudders.

(In order to improve the performance of the model aircraft, add another motor identical to the remainder in the reduction (a red and blue wire motor, which must be connected in parallel, observing the polarity + with + and - with -))

Photo 



Vista de como ficará a redução instalada no aeromodelo.
(View of how the reduction installed in the model will be.)

PRÓXIMO PASSO 4: INSERINDO O MOTOR EXTRA PARA REFORÇAR A POTÊNCIA DA REDUÇÃO.

(NEXT STEP 4: INSERTING THE EXTRA ENGINE TO REINFORCE THE REDUCTION POWER.)

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