PASSO 8: A CAUDA "V". (STEP 8 "V" TAIL.)

PASSO 8

 A CAUDA "V"

(STEP 8

"V" TAIL.)

Photo 1


Cauda em V, vista de cima. Ela é feita a partir do molde da planta.
(V-tail, top view. It is made from the mold of the plant.)

Photo 2


Cauda em V, vista por baixo.
(V-tail, view from below.)

Photo 3


Vista do compensador, que é acionado em conjunto com os lemes de direção. Por funcionar sempre em um único sentido (subir) ele auxilia nas curvas, mantendo o aeromodelo nivelado.
(View of the compensator, which is driven in conjunction with the steering rudders. By always working in a single direction (up) it assists in curves, keeping the airmodel level. Compensating for the lack of a proportional R / C .)

Photo 4


Vista das partes móveis da cauda em V acionadas.
(View of the movable V-tail pieces acioned)

Photo 5


Vista da sede onde é fixado o motor de helicóptero negativo (fios preto e branco) que movimenta os controles da cauda.
(View of the local where the helicopter engine is fixed that moves the tail controls.)

Photo 6



Motor instalado na sede, antes da colocação do "tab" compensador.
(Motor placed on the mount, before installing the trim tab.)

Photo 7


Cauda fixada à vareta de pesca, através de um tecido de nylon impregnado de cola.
(Tail fixed to the fishing rod, through a nylon fabric impregnated with glue.)

Photo 8


Vista do elástico fino (elastec) que, preso à vareta de pesca, faz com que os controles fiquem neutralizados, sempre que o servo motor não estiver atuando.
(View of the slim elastic that, attached to the fishing rod, causes the controls to be neutralized, whenever the servo motor is not working.)

Photo 9


Vista geral da cauda em V construída a partir do esquema da planta. Os links são feitos de alfinetes dobrados 90º e fincados em um pedaço de balsa. Os “horns” são de compensado fino. O compensador é conectado aos “horns”, por um fio dental, que por ter cera na composição evita atrito. O motor do helicóptero aciona todo o sistema por uma engrenagem de relógio descartado.  

(General view of the V-tail built from the layout of the plant. The links are made from 90º folded pins and embedded in a piece of balsa. The "horns" are fine plywood. The compensator is connected to the "horns" by a dental floss, which by have waxing composition prevents friction. The helicopter engine powers the entire system by a discarted clock gear.)

PRÓXIMO PASSO 9: A ASA. 

NEXT STEP 9: THE WING.

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