PASSO 8: A CAUDA "V". (STEP 8 "V" TAIL.)
PASSO 8
A CAUDA "V"
(STEP 8
"V" TAIL.)
Photo 1
Cauda em V, vista de cima. Ela é feita a partir do molde da planta.
(V-tail, top view. It is made from the mold of the plant.)
(V-tail, top view. It is made from the mold of the plant.)
Cauda em V, vista por baixo.
(V-tail, view from below.)
(V-tail, view from below.)
Vista do compensador, que é acionado em conjunto com os lemes de direção. Por funcionar sempre em um único sentido (subir) ele auxilia nas curvas, mantendo o aeromodelo nivelado.
(View of the compensator, which is driven in conjunction with the steering rudders. By always working in a single direction (up) it assists in curves, keeping the airmodel level. Compensating for the lack of a proportional R / C .)
Vista das partes móveis da cauda em V acionadas.
(View of the movable V-tail pieces acioned)
Photo 5
Vista da sede onde é fixado o motor de helicóptero
negativo (fios preto e branco) que movimenta os controles da cauda.
(View of the local where the helicopter engine is fixed that moves the tail controls.)
Photo 6
Motor instalado na sede, antes da colocação do "tab" compensador.
(Motor placed on the mount, before installing the trim tab.)
Photo 7Photo 6
Motor instalado na sede, antes da colocação do "tab" compensador.
(Motor placed on the mount, before installing the trim tab.)
Cauda fixada à vareta de pesca, através de um tecido
de nylon impregnado de cola.
(Tail fixed to the fishing rod, through a nylon fabric impregnated with glue.)
(Tail fixed to the fishing rod, through a nylon fabric impregnated with glue.)
Vista do elástico fino (elastec) que, preso à vareta
de pesca, faz com que os controles fiquem neutralizados, sempre que o servo motor
não estiver atuando.
(View of the slim elastic that, attached to the fishing rod, causes the controls to be neutralized, whenever the servo motor is not working.)
(View of the slim elastic that, attached to the fishing rod, causes the controls to be neutralized, whenever the servo motor is not working.)
Vista geral da cauda em V construída a partir do esquema da planta. Os links são feitos de
alfinetes dobrados 90º
e fincados em um pedaço de balsa. Os “horns” são de compensado fino. O compensador
é conectado aos “horns”, por um fio dental, que por ter cera na composição
evita atrito. O motor do helicóptero aciona todo o sistema por uma engrenagem
de relógio descartado.
(General view of the V-tail built from the layout of the plant. The links are made from 90º folded pins and embedded in a piece of balsa. The "horns" are fine plywood. The compensator is connected to the "horns" by a dental floss, which by have waxing composition prevents friction. The helicopter engine powers the entire system by a discarted clock gear.)
PRÓXIMO PASSO 9: A ASA.
NEXT STEP 9: THE WING.
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